سوزش شدن و احساس درد در دندان های شما ممکن است همراه با التهاب یا خونریزی لثه هایتان باشد. معمولا این چیزی نیست که نگران آن باشیم و دندانپزشک برای رفع حساسیت به شما کمک می کند.

تعدادی ازعوامل وجود دارند که باعث سوزش دندان می شوند و مراجعه به دندانپزشک به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید دلیل اصلی مشکل را شناسایی کند. دراینجا چند دلیل برای حساسیت دندان ها بیان شده است.

درد یک پاسخ محافظتی است که بدن شما برای هشدار از آن استفاده می کند. آیا درد شما جزئی است یا شدید است؟ این نوع از دردهای عصبی ، واکنشی است که از داخل دندان های شما در هنگام تحریک آنها به محرک های خاصی تولید می شود.

1. دردهای ریشه دندان

پالپیت اغلب به عنوان دندان درد شناخته می شوند، التهاب پالپ های دندانی به بافت ها و سلول هایی که در مرکز دندان های شماست آسیب می رساند. اگر ریشه دندان های شما در معرض مواد آزاردهنده قرار بگیرد ، مانند : موادی که در آدامس وجود دارد می تواند باعث پوسیدگی دندان یا ایجاد بیماری های مختلف در لثه ها شود، شما ممکن است احساس درد در دندان های خود را تجربه کنید. اجتناب از مصرف غذاهای سرد و گرم و یا استفاده از داروهای مسکن می تواند برخی از دردها را کاهش دهد.

2. ساییده شدن مینای دندان ها

مینای دندان ، مواد سختی است که تاج هر دندان را پوشش می دهد - می تواند در طول زمان از بین برود و باعث می شود دندان های شما دچار خارش شود.

3. حساسیت به دما

این نوع از درد دندان موقت است، اما معمولا یک مشکل کوچک در داخل دندان را نشان می دهد. یا آنکه :

 ناحیه کوچکی از دندان شما دچار پوسیدگی شده است.

 خراب شدن پر شدگی های قبلی

بهترین کاری که باید بکنید این است که دندان ها یتان را از پلاک باکتریایی پاک کنید.این کار را با یک مسواک مناسب انجام دهید، حداقل دو بار در روز. یک خمیر دندان حاوی فلوراید به خوبی می تواند دندان هایتان را از تمیز کند .

4. حساسیت دندان ها پس از درمان دندان

معمولا وقتی به دندان پزشک مراجعه می کنید و دندان هایتان را پر می کند و یا ... انجام این کارمی تواند باعث احساس درد دردندان های فرد شود.اما چگونه؟

بستگی به مشکل شما دارد، رفع بیماری های دهان و دندان ممکن است موجب بروز التهاب در آنها شود.چه کاری باید انجام دهید؟ خبر خوب این است که معمولا این درد فقط چند روز تا چند هفته طول مي کشد.

5. احساس درد شدید هنگام جویدن غذا

علل دردهای دندانی که درهنگام جویدن غذا ایجاد می شود، باید به طور دقیق توسط متخصص بررسی شود.پر کردن دندان ها می تواند فساد را از بین ببرند ، از کانال ریشه محافظت کند.

6. درد ناگهانی بعد ازغذا خوردن

این درد ها می تواند به این معنی باشد که دندان شما پوسیده و خراب شده است . اگر پوسیدگی دندان یا آسیب آن بدون درمان باقی بماند ، دندان شما می تواند از داخل از بین رود. پس چه کاری باید انجام دهید: باید ازگسترش این پوسیدگی ها جلوگیری شود تا درد شدیدتر نشود. این باکتری ها می توانند باعث ایجاد آبسه شود.

• خـــــدمات دندانپزشکی پرهـام

o اصلاح طرح لبخند و سفید کردن دندان ها در یک جلسه