دندان های زرد؟ لثه های حساس؟ مسائل عمومی دندانپزشکی واقعا چیست؟ وقتی می بینید که یکی از دندان هایتان کج شده است یا اگر در لثه های خود کمی احساس درد کنید معمولا به خود می گویید. آه خوب، احتمالا هیچ چیز نیست.  حداقل این چیزی است که به خودتان می گویید. متأسفانه این مشکلات ظاهرا کوچک ممکن است هشدارهای دندان هایتان به شما باشند.

• تیر کشیدن دندان ها

اگر در یکی یا چند تا از دندان هایتان دچار درد ناگهانی شوید ، ممکن است دچار پوسیدگی دندان یا سوراخ شدن آنها شده باشید. نوع خاصی از باکتری هایی هستند که از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از شکر پدید می آیند ، باکتری ها این قند را به اسید تبدیل می کنند که باعث پوسیدگی دندان ها خواهد شد.

اگر درد دندان تنها یک بارو فقط در یک زمان اتفاق بیفتد ، احتمالا چیزی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر این درد ممتد باشد، به این معنی است که احتمالا یکی دو هفته دیگر دوباره این درد ادامه پیدا می کند. در این هنگام باید به متخصص دندانپزشک مراجعه کرد.

• درد شدید دندان

یک متخصص دندانپزشکی می گوید درد دندان ها در صورتی خفیف و چیز مهمی نیست که تنها یک یا دو روز طول بکشد. اما اگر درد دندان هایتان بیش تر از یک هفته طول بکشد ممکن است نشانه ای باشد از اینکه شما در هنگام خواب دچار دندان قروچه می شوید و خودتان مطلع نیستید.

• دندان های زرد رنگ

وجود لکه های زرد رنگ در دندان ها تقریبا جای هیچ نگرانی جدی ندارد. زیرا این لکه ها از نوشیدن قهوه، چای ، شراب ، یا دیگر مایعات تیره رنگ به وجود می آیند و استفاده از خمیر دندان های سفید کننده و همچنین مراجعه به دندان پزشک برای جرم گیری تمام این لکه ها را می تواند از بین ببرد.

• دندان های سست و نا مستحکم

اگر احساس شل شدگی در دندان هایتان دارید ، احتمالا به یک دندانپزشک نیاز ندارید تا به شما بگوید یک مشکل بزرگ وجود دارد زیرا مشکلی بسیار واضح پیش روی شماست. بیماری های دهانی باعث از دست رفتن استخوان در اطراف دندان ها و فک شما می شوند.

اگر شما دندان های خود را به درستی تمیز نکنید ، این بدان معنی است که دو بار در روز مسواک نزنید یا روزانه دندان های خود را تمیز نکنید و سالی دوبار به دندانپزشک مراجعه نکنید ، باکتری های داخل دهان شما می توانند باعث به وجود آمدن پلاک هایی روی دندان هایتان شوند و به مرور سلامت آنها را به خطر بیندازد.

• تورم لثه ها و خونریزی آنها

این می تواند در اثر تغییرات هورمونی در دوران بارداری ایجاد شود و یا دلایل دیگر... این مشکل می تواند باعث ایجاد عفونت هایی در داخل دهان شود. اگر این خونریزی ها برای بیش از دو هفته ادامه داشته باشد می بایست برای تشخیص و درمان آن به دندانپزشک مراجعه کنند.

• ایجاد زخم در داخل دهان

این زخم ها معمولا با مصرف غذاهای تند یا خوردن غذا های بسیار داغ و ... ایجاد می شوند. اگر این دردها بعد دو الی سه روز از بین برود بسیار عادی است و هیچ مشکلی را به وجود نمی آورند. اما گاهی برخی از این زخمها می تواند بر اثر کمبود ویتامین A به وجود آورد.

کلینیک دندانپزشکی پرهام با دارا بودن پزشکان متخصص و با تجربه آماده ارائه خدمت به شهروندان عزیز می باشد.جهت تماس با همکارا ما می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 1 بامداد به این کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.