بیمارانی که دندانپزشک برای آنها معالجه و درمان ریشه را تشخیص می دهد ،اکثرا دچار اضطراب و نگرانی می شوند.برخی از بیماران هم وقتی دندان دردی به سراغ آنها می آید به جای آنکه به فکر ترمیم ریشه دندان های خود باشند سریع می خواهند از شر دندان خراب خلاص شوند و دندان بیمار را بکشند ! ولی بعد از مدتی به دلیل خالی بودن جای آن دندان و یا هزینه بالای دندان ثابت و... دچار پشیمانی می شوند که ایکاش دندان خود را ، درمان ریشه می کردند.

•درمان ریشه چیست؟
دندان را می توانیم یک بنای سفت و سخت (مینا ، عاج ، تاج) در نظر بگیریم که در وسط آن یک بافت نرم و زنده ای (پالپ ، عصب) وجود دارد به همین دلیل است که درمان ریشه دندان را با نام هایی از قبیل :
درمان پالپ دندان ، روت كانال ، اندو، عصب كشي و... نیز می شناسند ، در واقع به بیرون آوردن پالپ از داخل تاج و ریشه را درمان ریشه می گویند.
•نشانه های بیماری عصب دندان
درد در هنگام خوردنی های سرد یا گرم ، درد مداوم ، درد در هنگام جویدن و...اما شاید بیمار با وجود داشتن این بیماری ، هیچ دردی را حس نکند.
البته بعد از آنکه پزشک متخصص ، ریشه دندان بیمار را درمان کرد توصیه می شود برای محافظت و داشتن ایمنی بیشتر برای دندان ها و جلوگیری از شکستگی احتمالی بهتر است دندان مورد نظر را روکش کنید.
•عصب کشی در کودکان!
برخی از پدر و مادرها (مخصوصا در گذشته که آگاهی و اطلاعات مثل امروز راحت به دست نمی آمد) عقیده دارند که دندان های شیری کودکانشان مهم نیست و اگر خرابی برای آن ها اتفاق بیفتد بعد از مدتی یک دندان جایگزین به جای آن رشد خواهد کرد.اما امروزه به اهمیت دندان های شیری پی برده اند.
انجام درمان ریشه هم برای کودکان (که دارای دندان های شیری هستند ) و هم بزرگسالان که دندان های دائمی دارند انجام می شود و یک کارعادی و رایج است اما شما با مراجعه به دندانپزشک و نشان دادن دندان آسیب دیده از پزشک خود برای انتخاب نوع درمان راهنمایی می گیرید.زیرا درمان های ریشه مختلفی برای کودکان وجود دارد و پزشک با توجه به نیاز و شرایط کودک، آن را معرفی می کند.
دندانهای شیری می توانند یک الگو ، برای دندان های اصلی باشند تا آنها بتوانند سر جای خود قرار بگیرند و اگر این دندان ها زودتر از موعد خراب و کنده شوند امکان دارد دندان های اصلی کج رشد کنند. یعنی اگر دندان های شیری کودکان مدت بسیاری قبل از زمان بیرون آمدن دندان اصلی از دهانشان کشیده شود، بقیه دندان ها به سمت این فضای خالی منحرف و کج می شوند . همچنین دندان شیری برای یاد گرفتن تلفظ درست کلمات ، به کودک کمک می کنند.
اگر دندان های خراب شیری کودکان در مراحل اولیه درمان نشود می تواند دردهای شدید و ورم های عفونی را برای کودک به وجود بیاورد.
زمانیکه  دندان کودکتان پوسیدگی نشان داد و این پوسیدگی به قسمت های مرکزی دندان کودک رسیده باشد پزشک به کودک شما ، ترمیم ریشه را پیشنهاد می دهد.
شما برای ترمیم و حتی مشورت در مورد مشکلات دهانی و دندانی خود می توانید به کلینیک دندانپزشکی پرهام که در آن جمعی از متخصصین و جراهان و دندانپزشکان حرفه ای  در محیطی کاملا بهداشتی با هم مشغول به فعالیت هستند ، مراجعه کنید.
ساعت کاری( 9صبح تا 1بامداد حتی روزهای تعطیل )
تلفن های تماس: